Inkooporganisatie voor de DUO-gemeenten (€ 150.000 structureel)

Binnen de DUO-organisatie is de inkoopfunctie niet goed geborgd. Deze is decentraal en versnipperd ingericht. De vier DUO-organisaties geven daar ieder een eigen invulling aan. Dat leidt tot risico’s, zowel financieel als voor de rechtmatigheid. Om deze risico’s te verkleinen, maar ook om de gemeenten beter te kunnen ondersteunen bij het realiseren van de maatschappelijke effecten is het noodzakelijk, dat de inkoop en aanbestedingsfunctie geprofessionaliseerd wordt. In verband hiermee is in 2021 een projectleider aangesteld die ondermeer in samenspraak met de DUO-organisaties een organisatievorm gaat uitwerken die het meest passend en effectief is voor de gehele DUO-organisatie. Om in 2022 een begin te maken met de invulling van de inkooporganisatie hebben de DUO-gemeenten in de begrotingen in totaliteit € 150.000 op genomen. Afhankelijk van de te vormen inkooporganisatie kan in 2022 bezien worden of en zo ja wat voor de jaren na 2022 aan extra middelen nodig nog is .

Stel uw tan:document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf